Forgot login?
No account yet? Register

Now online

Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Sto cercando un lavoro nel settore lusso/moda in Italia
(1 viewing) 1 Guest
This FashionUnited forum is designed for you to have a place for discussions, suggestions and questions.
Go to bottom
TOPIC: Sto cercando un lavoro nel settore lusso/moda in Italia
Sto cercando un lavoro nel settore lusso/moda in Italia 2 Years, 1 Month ago  
Sto cercanto un lavoro nel settore lusso/moda in Italia. (Vivo a Milano al momento)

Mi sono diplomata in Fashion Buying dall’Istituto Marangoni il giugno scorso. Dal settembre scorso, sto facendo uno stage con una nota marca lussa italiana nella divisione Merchandizing abbigliamento donna. Il contratto è fino alla mezza giugno. Sono responsabile per i consolidamenti di dati e informazioni settimali per analisi, per le ricerche sulle concoranze e sugli sveluppi di nuove categorie, e per le communicazioni di prodotti alle regioni. Anche faccio la traduzione delle informazioni di prodotti da italiano a inglese. Avevo profonde esperienze nel product marketing e sveluppo di mercato. Ora, sono sicura che ho voglio di colticare la mia cariera specificamente come un merchandizer. Siccome sono giovane riguardo alle esperienze nel settore moda, vorrei trovare un posto che posso stare vincino con i prodotti e i clienti.

Sono una persona estroversa, comunicativa, e motivata. Mi sono appassionata di ogni cose nuove e ho desiderio imparare.

Io parlo madarino (madrelingua), inglese (come bilingua) e italiano (a livello intermedio).

Si può travare il mio curriculum completo sulla mia pagina. Mi piacerebbe essere conttatata per un colloquio.

(below in English)

I am looking for a career opportunity in luxury goods/fashion sector in Italy. (I am currently living in Milan)

I graduated with the Master Fashion Buying from Istituto Marangoni last June. I am currently working as an intern at a luxury brand with the WRTW department and the contract will be due at middle of June. With this 9-month intern, I am in charge of consolidating all data and information for regular operation and analysis as well as conducting new research on competitors and markets if asked. Plus, I have solid marketing/product marketing/market development experiences from my previous jobs as well as on-site selling skills.

The internship enabled me to connect my past working experiences with the operation of the luxury sector. I love to do jobs related to products/merchandizing, sales, and marketing/communication and now I am certain I want to go for the direction as a merchandiser. Since based on experience, I am pretty junior in this arena; hence, I will love to develop myself with positions related to products and clients.

I am an outgoing, communicative, and super achievement/goat driven person. I am willing to learn and learn fast.

I am a Mandarin native speaker; speak English as a bilingual and intermediate level of Italian.

You can find my complete resume on my profile page. I would love to be contacted for an interview.

Logged Logged
  The administrator has disabled public write access.
Re:Sto cercando un lavoro nel settore lusso/moda in Italia 1 Year, 7 Months ago  
Buongiorno,
le scrivo da Hays, sopcietà di seleizone operap nella divione retail, se interessato ad colloquio conoscitivo la invito a mandarmi un suo cv.
Di seguito i miei riferimenti.
SA
Silvia Arienti
Senior Consultant
Sales & Marketing

HAYS Recruiting experts worldwide

Corso Italia, 13
20122 Milano

D: +39 02888 93 1
M: +39 334/6590440
F: +39 02 888 9341
E: silvia.arienti@hays.com

hays.it

Logged Logged
  The administrator has disabled public write access.
Go to top
get the latest posts directly to your desktop